PRODUK-PRODUK SUNNAH

PRODUK-PRODUK SUNNAH
Keaslian dan Kilauan Madu Asli Yaman semakin menjadi buah mulut...jom mesej saya +60132041372 atau whatsapp +967714794353 @ emel jer pun ok ibnuzaid359@gmail.com..kalau anda berminat..selanjutnya lawati www.produkyaman.blogspot.com

Saturday, May 2, 2009

Sekadar luahan

Fuhhhhhh…………………………….betapa susahnya nak jadi orang soleh di saat hampirnya dunia dengan kehancuran.Fuhhhhhhhhhh… Betapa sukarnya nak ingat Allah di saat hampirnya kita dengan janji Allah (Qiamat). Huhhhhhhhhhh……..Hebatnya ujian dan cabaran pejuang-pejuang islam saat ini….

Saudara…..

Aku sendiri mudah alpa dengan reality dunia yang menghanyutkan manusia ini….memang semakin hari semakin ramai manusia yang hanyut dengan godaan akhir zaman……Sedangkan aku dah bergelumang dengan kuliah maghrib tiap2 malam pun sakit jiwa nak menghadapi suasana akhir zaman….Hakikatnya : “Semakin hampir kita dengan Allah, semakin hebat &
kuat cabaran yang harus kita hadapi”

Ntahlaaa…

Bukan senang nak jadi orang yang hampir dengan Allah sekarang, peluang nak cintakan dunia amat mudah sangat…….apa yang kita nak semua ada dan semua dapat. Kadang-kadang terasa dunia ni dah macam syurga...Ohhhh silapnya aku kalau demikian sangkaanku

Yang lebih aku risaukan………….

Kaum lelaki berhadapan dengan fitnah wanita yang tersangat hebat……Aku pun kena…lagi2 aku menghafal quran tambah pulak aku belajar agama lagi lah kuat ujian wanita buatku…… Ya Allah betapa sakitnya mata dan jiwaku sekarang nak cuba jadi soleh dengan Allah……Amat senang sangat nak nengok pompuan SEKSI, TAK PAKAI TUDUNG,
BERPAKAIAN TAPI BERBOGEL dan macam-macam lagi tau….Ramai lelaki yang menjadi mangsa godaan wanita...Mintak jauh sangat dari benda ni

Perghhh…….

Aku segan giler dengan orang yang dapat melawan ujian akhir zaman……….sbb dia mampu melawan arus takkala orang lain semuanya dihanyutkan arus. Bukan senang nak jumpe orang macam sekarang kan? .memang orang ini aku akan sentiasa dampinginya (kalau aku betul2 jumpa)……Betul lah kata-kata hikmat pernah aku jumpa dari seorang hukamak iaitu: “Mencari sahabat yang soleh di akhir zaman sesuatu yang mustahil”

Alahai…….

Zaman sekarang zaman kita menyaksikan majority umat islam yang bencikan agama sendiri……pelik tak? Zaman sekarang zaman orang dah tak suka hidup beragama…..zaman sekarang jugak rata2 manusia ,merasakan kehidupan di dunia suatu yang kekal selama-lamanya…… ish3 zaman yang kita alami ni teruk tuan-tuan……memang kiamat sudah dekat sangat dah….Aku takutttttttttttttttttt sangat2 dengan nasib umat islam sekarang lebih2 lagi pada diriku yang lemah iman niiiiiiii……

Memang betul lah…

Kita dah kesuntukan masa untuk beramal………..

Sahabat2 seperjuanganku….

Inilah masanya untuk kita buat perubahan kepada dunia islam, masyarakat sekarang sedang dahagakan dakwah kita sebenarnya tapi malangnya kita tak menyedari..

Aku rasakan bahawa inilah waktu yang paling relevan untuk kita tegakkan ISLAM

JANJI TUHAN PASTI BERLAKU

TAKBIR!!!

1 comment:

insanrindukasihilahi said...

salam..memang susah untuk menjadi soleh dan solehah..yg susah itulah yg terbaik di sisinya..
ujian dariNya tnda ksih sayang Dia pd kita..alhamduliLlah..sama2 muhasabah diri..waLlahua'lam..