PRODUK-PRODUK SUNNAH

PRODUK-PRODUK SUNNAH
Keaslian dan Kilauan Madu Asli Yaman semakin menjadi buah mulut...jom mesej saya +60132041372 atau whatsapp +967714794353 @ emel jer pun ok ibnuzaid359@gmail.com..kalau anda berminat..selanjutnya lawati www.produkyaman.blogspot.com

Sunday, August 23, 2009

Kecelaruan Ramadhan??


Aku melihat 8 kecelaruan umat islam yang berlaku di dalam Bulan Ramadhan

1. Ramai orang bertandan ke masjid untuk terawih tapi tak pernah datang masjid selepas bulan Ramadhan….fungsi masjid untuk Ramadhan jer ke?

2. Nafsu begitu lemah terhadap orang yang berpuasa tapi kenapa ramai jugak umat islam membazir di bulan ini? Berpuluh-puluh jenis makanan disediakan untuk juadah berbuka tapi semua mampu dimakan ke?

3. Syaitan memang dah tak de dalam bulan puasa tapi yang peliknya kenapa masih wujud lagi umat islam yang tidak menutup aurat?

4. Memang la nabi kata seafdhal-afdhal sedekah dalam bulan Ramadhan tapi kenapa kita kedekut dalam bulan lain? Sekedah untuk bulan puasa saja ke?

5. Quran hanya sekadar dibaca dan berlumba-lumba untuk khatam cepat tapi faham ke maksud ayat-ayat yang dibaca?

6. Kita pandai berpuasa menahan diri daripada makan dan minum tapi kita gagal berpuasa mulut daripada mengumpat, puasa mata daripada melihat benda maksiat, puasa telinga daripada mendengar lagu lalai…kan?

7. Kita merasa tak mampu nak buat segala ibadat dalam bulan puasa….alasannya sebab kita letih kelaparan…munasabah ke alasan tu?

8. Ramadhan tak meriah kalau tak de mercun….setuju? sedangkan mercun suatu benda yang membahayakan manusia

Bersambung.....

1 comment:

naQiu said...

X SABAR NAK TGGU SAMBUNGAN KECELARUAN RAMADHAN LG..