PRODUK-PRODUK SUNNAH

PRODUK-PRODUK SUNNAH
Keaslian dan Kilauan Madu Asli Yaman semakin menjadi buah mulut...jom mesej saya +60132041372 atau whatsapp +967714794353 @ emel jer pun ok ibnuzaid359@gmail.com..kalau anda berminat..selanjutnya lawati www.produkyaman.blogspot.com

Tuesday, September 8, 2009

Sakit Saudara Mati

"Semalam sebelum tidur aku sesak nafas...hati tiba-tiba jadi gelisah..aku mula menggelabah...aku terus terfikir kematian...aku rasa semalam dah 100% sebijik macam nak mati....Ya Allah takutnya pada kematian ini dalam keadaan aku masih belum betul-betul bersedia...ntah lah kenapa hati jadi gementar secara tiba-tiba...tak tau penyakit apa yang aku kena...aku terus menyebut sebanyak-banyaknya "LAILAHAILLALLAH" lantas terus hatiku sedikit tenang...."

"Memang begitulah kondisiku semenjak dua menjak ni....setiap kali aku terasa sakit walaupun sedikit mesti dalam kepala terngiang-ngiang tentang kematian...hati automatik jadi gelisah...

Semaksum-maksum Nabi S.A.W tapi dia jugak merasa sakit dengan kematian...kita apatah lagi...

Ya Allah kalau engkau ingin matikan aku, matikanlah aku dalam "HUSNUL KHATIMAH" bukannya "SUUL KHATIMAH"..Ameen

Masih banyak lagi kerja-kerja islam yang aku tak dapat laksanakan...Ya Allah kalau boleh Kau tolong lah panjangkan umurku kerana manfaatku pada dunia dan agama ini....aku masih belum puas bermain di atas jalan dakwah ini....masih banyak lagi taklifat dan tanggungjawab yang terpaksa aku pikul.....Sebab itulah dalam sehari kalau aku tak berceramah ataupun mengajak manusia amar makruf nahi mungkar, sudah tentu hatiku terasa gelisah....

Terasa ruginya hidup ini kalau umur tidak dihabiskan untuk perjuangan.....Ya Allah panjangkanlah umurku kerana aku masih belum puas dengan perjuangan ini....

Walau bagaimanapun aku tetap bersyukur pada Allah kerana masih lagi menyayangiku....masih lagi memanjangkan umurku....aku ingat hari ni dah tak de dah buatku...Alhamdulillah aku masih lagi hidup...Allah sengaja berikanku sedikit kesakitan supaya aku dapat mengenangkan bagaimana nasibku di saat ajal tiba....Allah mengharapkan agar aku lebih banyak mengingati kematian...

Alhamdulillah sebenarnya ingatkan KEMATIAN merupakan suatu NIKMAT yang tiada NILAINYA....walaupun kita terasa takut tapi ingatlah bahawa itulah tanda Allah mengasihi kita..

Buat saudara yang mengenali diriku...aku memohon jasa baik dari kalian agar mendoakan supaya aku dipanjangkan umur dalam redha-Nya...insyaAllah

No comments: