PRODUK-PRODUK SUNNAH

PRODUK-PRODUK SUNNAH
Keaslian dan Kilauan Madu Asli Yaman semakin menjadi buah mulut...jom mesej saya +60132041372 atau whatsapp +967714794353 @ emel jer pun ok ibnuzaid359@gmail.com..kalau anda berminat..selanjutnya lawati www.produkyaman.blogspot.com

Friday, January 2, 2009

Air Mata Gaza Luka Umat Islam

Daripada Anas r.a, sabda Nabi S.A.W yang bermaksud: “Tidak sempurna IMAN seseorang daripada kamu sehinggalah ia mengasihi saudaranya sebagaimana ia mengasihi dirinya sendirinya” (Riwayat Bukhari dan Muslim)

Daripada Jarir bin Abdullah r.a, sabda Nabi S.A.W yang bermaksud: “Sesiapa yang tidak mengasihani manusia, nescaya Allah ‘Azzawajalla tidak mengasihaninya.” (Riwayat Bukhari dan Muslim)

Daripada Abu Musa Musa al-Asy’ari r.a, Nabi S.A.W bersabda yang bermaksud: “Sesungguhnya seorang mukmin kepada mukmin yang lain seperti satu binaan, sebahagiannya menyokong sebahagian yang lain.” (Riwayat Bukhari dan Muslim)

Daripada Nu’man bin Basyir r.a, Nabi S.A.W bersabda yang bermaksud: “Orang mukmin itu dari segi kemesraan, kasih sayang, dan saling berbelas kasihan umpama satu jasad, apabila satu anggota mengadu kesakitan seluruh jasad akan turut berjaga malam dan merasa panas dan gusar.” (Riwayat Bukhari dan Muslim)

Renungkanlah nasib umat islam di gaza dengan 4 hadis Muttafaqun ‘alaih. Persoalannya adakah kita juga termasuk dalam hadis di atas????

Sedikit selingan berita

Selasa ,30/12/2008 -Dr Moawiya Hassanen, ketua Unit Kecemasan Kementerian Kesihatan Palestin di Gaza, melaporkan tentera udara rejim Zionis terus menyerang pada waktu Subuh hari Selasa dan membunuh 10 Rakyat Palestin.Mereka turut mengebom pihak medik yang cuba memindahkan mangsa yang cedera. Jumlah maut terkini menjadi 360 dalam kurang daripada empat hari, hampir 1700 cedera .

Serangan udara Israel itu mensasarkan kawasan kementerian di belakang Islam University, kawasan bekas Penduduk Palestin Preventive Security di Tal Al Hawa, kawasan Navy barat Gaza, pusat Qassam Brigades di Timur Al Zeitoon Gaza City, utara jalan Gaza City, satu bengkel tukang besi di tengah Gaza dan sebuah rumah yang menjadi kepunyaan salah seorang daripada pemimpin-pemimpin Al Qassam Brigades di utara Gaza.

Helikopter Apache Israel telah menembak dua peluru berpandu ke arah sebuah pusat kepunyaan Popular Resistance Committees, barat Gaza City. Serangan ini di buat sejurus pihak rejim Zionis mengumumkan 2 orang askar mereka mati dalam satu serangan pejuang Palestin.

TV Al Aqsa Hamas melaporkan beberapa penduduk telah terbunuh dan cedera dalam satu serangan udara yang disasarkan ke arah rumah Ayman Siyam , salah seorang daripada pemimpin briged Al Qassam di Jabalia.

Mengalir airmataku apabila berita pedih ini terngiang-ngiang di telingaku lantas ianya terus kemerah-merahan apabila mengenangkan kekejamanan israel LA’NATULLAH yang tidak pernah jemu membaham nyawa-nyawa insan di Palestin sejak berabad yang lalu. Namun aku cuba hiburkan hatiku bahawa sahabat seperjuanganku di sana ramai yang bertemu Allah dalam keadaan yang tersangat MULIA (mati syahid). Itulah kelebihan mereka.

Israel LA’NATULLAH telah lama mengisytiharkan perang kepada Allah tetapi kadang-kadang kita merasa pelik kenapa Allah tidak menurunkan bala-Nya kepada mereka sebagaimana berlaku kepada tentera bergajah suatu ketika dahulu? Ramai yang tertanya-tanya ‘Bilakah pertolongan Allah akan muncul?’. Bersabarlah saudara dalam menanti saat-saat JANJI ALLAH yang pasti. Kita harus sentiasa HUSNU ZON pada Allah kenapa zionis tidak di bala. Mungkin ini adalah hikmah Allah nak bagi peluang pada umat islam untuk menempah syahid di jalan-Nya. Mungkin juga inilah hikmahnya Allah nak melihat siapa di kalangan umat islam yang sanggup membantu saudaranya di Palestin. Mungkin juga inilah hikmahnya Allah nak tengok siapa sebenarnya yang ikhlas dalam berjuang. Mungkin inilah hikmahnya Allah nak tunjukkan realiti kesatuan umat islam sekarang yang merudung. Mungkin juga inilah hikmahnya Allah nak melihat siapa di kalangan umat islam yang sanggup bermati-matian mempertahankan tanah suci yang menjadi kiblat pertama umat islam. Mungkin juga hikmahnya Allah nak melihat siapa yang paling bersungguh-sungguh berdoa kepada-Nya demi menyelamatkan umat islam di sana dan banyak lagi hikmat yang mungkin tersirat di sebalik air mata Gaza.

Kadang-kadang seronok jugak bila difikirkan suasana di Gaza kerana ruang dan peluang untuk mati syahid di sana sangat besar dan cerah. Beruntunglah kalau kita dapat syahid di akhir zaman. Betul tak?. Adapun suasana di Malaysia amat mengecewakan jiwaku dek kerana semangat perjuangan islam, jihad fi sabilillah dan kerakusan untuk menempah syahid sangat gersang di kalangan segelintir umat islam di sana. Aku fikir mungkin lah puncanya tidak lain hanyalah disebabkan pengaruh SEKULAR yang terlalu menebal di hati umat islam di Malaysia yang meyebabkan mereka hanyut. Sebenarnya sekular telah banyak mengajar kita supaya takutkan kematian walaupun mati syahid sekalipun dan rata-rata umat islam di dunia ini banyak dimomokkan dengan CINTAKAN DUNIA TAKUTKAN MATI menyebabkan nilai mereka tak ubah hanyalah seperti buih-buih di lautan. Inilah diantara punca nasib umat islam di Gaza tidak dibela oleh saudara mereka sendiri.

Suasana di Yaman telah banyak memotivasikan hatiku untuk berjuang fi sabilillah kerana bermula Gaza diserang minggu lepas sehingga hari ini imam-imam di seluruh masjid Yaman tidak pernah miss membaca doa qunut nazilah di rakaat terakhir pada tiap-tiap kali solat fardhu khas untuk nasib saudara kita di Gaza. Semalam khutbah jumaat seluruh masjid d Yaman semuanya berkisarkan tentang Palestin. Pada hari Sabtu minggu lepas hampir seluruh rakyat di Sana’a Yaman keluar berdemonstrasi bersama-sama dengan pihak kerajaan demi menyatakan ketidakpuasan hati mereka terhadap tindakan ganas Israel LA’NATULLAH terhadap Gaza. Yang aku peliknya pimpinan-pimpinan kerajaan juga turut keluar berdemonstrasi sebagai tanda protes sedangkan mereka juga banyak terpengaruh dengan sekular. Alangkah seronoknya kalau ianya berlaku di Malaysia tetapi malangnya hanya segelintir sahaja yang menyedari.

Sedikit sahaja pesananku kepada yang membaca artikel ini, bermula sekarang marilah sama-sama kita tanamkan niat untuk MATI SYAHID DI JALAN ALLAH. Sama-samalah kita bertekad untuk pertaruhkan nyawa demi membela agama Allah yang tercinta ini walaupun kita berada di bumi Malaysia sekalipun. Bantulah saudara kita di Gaza semampu yang mungkin walaupun hanya seringgit, janganlah kita lepaskan peluang untuk berjuang dengan wang ringgit.Inilah masanya. Ingatlah kekayaan yang kita ada sekarang sebahagiannya adalah milik Gaza di atas dasar mereka juga SAUDARA kita. Selain itu bagi yang tidak mampu untuk membantu dari sudut kewangan maka perbanyakkanlah berdoa kepada Allah supaya diberikan ketenangan, ketabahan dan kesabaran yang hakiki kepada saudara kita di sana dalam mengharungi ujian dan rintangan di dunia yang fana ini. Mungkin suatu hari nanti tak mustahil kita juga akan diuji sepertimana mereka, Na'uzubillah. So berwaspadalah daripada sekarang. Berpegang teguhlah dengan islam sepenuhnya.

“Orang islam berjuang untuk MATI, Orang kafir berjuang untup HIDUP”

“GAZA ADALAH MILIK SEMUA UMAT ISLAM” TAKBIR!!!

No comments: