PRODUK-PRODUK SUNNAH

PRODUK-PRODUK SUNNAH
Keaslian dan Kilauan Madu Asli Yaman semakin menjadi buah mulut...jom mesej saya +60132041372 atau whatsapp +967714794353 @ emel jer pun ok ibnuzaid359@gmail.com..kalau anda berminat..selanjutnya lawati www.produkyaman.blogspot.com

Thursday, November 18, 2010

Kita yang perlukan Allah @ Allah yang perlukan kita?


Siapa yang berikan kita nikmat nafas??.......jawabnya Allah..kalau kita tak de nafas amacam?dapat ke kita hidup sekarang?

Siapa yang berikan kita nikmat mata??.......jawabnya Allah..kalau kita buta seronok tak?

Siapa yang kurniakan kita nikmat kenyang??......jawabnya Allah..kalau kita makan banyak tapi tak kenyang-kenyang apa kita nak buat?

Siapa yang sihatkan kita??...tentunya Allah....kalau kita tak sihat apakah sekarang kita berasa lega?

Siapa yang bagi nikmat pendengaran pada kita??.....confirm Allah..sekiranya kita ditulikan oleh Allah apa kita boleh buat?

Siapa pula yang berikan kita rumah??...Allah jugak kan??..ok kalau rumah kita terbakar dengan siapa kita nak pohon doa?

Siapa yang berikan kita 'teman hidup'??....memang sah Allah...sekiranya Allah tak berikan kita 'teman hidup' dengan siapa kita nak meluahkan perasaan?

Siapa yang bagi kita nikmat pakaian??...sebenarnya Allah..andaikata Allah tarik nikmat pakaian daripada kita amacam?

Siapa yang memberi peluang kepada kita untuk menggunakan hand set??...dah tentu Allah..kalaulah Allah tak bagi nikmat ni zaman sekarang susah kita nak berurusan

Siapa pula yang kurniakan kita nafsu??....jawabnya Allah..kalaulah Allah tak berikan nafsu pada kita macam mana kita nak makan??

Siapa yang berikan kita nikmat 'anak'??...confirm Allah..kalaulah orang yang mandul tersangat inginkan anak tapi Allah tak bagi apa dia boleh buat?

Siapa yang bagi kita nikmat Iman & Islam??...ini memang sah Allah yang bagi...tapi kalau Allah tak berikan kita Iman dan Islam apakah kita boleh masuk syurga??

Siapa yang berikan peluang untuk kita hidup atas dunia ni??...dah tentu Allah..sekiranya ini bukan ketentuan Allah memang kita tak akan wujud kat dunia sekarang ni..

sebenarnya banyak lagi aku nak sebut tapi dah tak larat sebab hakikatnya semua daripada Allah

So sekarang kita yang perlukan Allah atau Allah yang perlukan kita??